2017. december 16., szombat

Mézeskalács kezdőknek

Ha néhány éve nekem valaki azt mondja, hogy idén advent minden hétvégéjén mézeskalácsot fogok önszántamból, jókedvűen sütni, lehet kikacagom :) 

Ha azt is hozzáteszik, hogy Andómami hív fel, hogy tudok e frankó gyors receptet mézihez, akkor már hahotázok is! 

Na nem azért, mert a mézeskalács nem jó dolog, vagy nem szeretem bepuszilni titkokban karácsony reggel kávéba mártogatva - egyszerűen csak a sütés meg én ... Hát, mint tudjátok ...nah. A kapcsolatunk csak nemrég bontakozott ki, bár azóta roham léptekkel haladunk előre :) 
Picit nem figyelek és jövőre már KitchenAid-et kérek karira - a lottó ötös mellett!

Idén már önszántamból jelentkeztem sütésre jó padavanként Pubinál, hogy süssünk már mézit, van receptem is, ami 30 percig kell csak hogy pihenjen, a formákat már megvettem, van díszítésem is.... itt azt hiszem kisebb sokkot kapott a döbbenettől, de mondta, hogy vágjunk neki, vár szeretettel a Rózsabarack utcában Csoki Macskával és Kifli kutyával. 

Ami a receptet illeti, nem találtam fel a spanyol viaszt, nem is fejlesztettem különlegeset, de sherlockoskodásban jó vagyok, így megtaláltam és már teszteltem is egy pompás összetevő listát! 

Hozzávalók kb. 2 tepsi mézeskalácshoz: 

120 gr méz 
30 gr nádcukor 
60 gr vaj (laktózérzékenyeknek laktózmentes teavaj (Aldi vagy Lidl) ill. margarin is jó)
280 gr finomliszt
1 db tojás
1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék 
1 teáskanál szódabikarbóna
1 csipet só 
1/2 narancs reszelt héja 

A hozzávalókat (kezdve a száraz alapanyagokkal) összedolgozzuk, gyúrmázzuk - ne ess kétségbe, amikor van egy pont, hogy úgy érzed, mostantól egész életedben barna mézes massza kezed lesz, van tovább - és egy pompás kis bucivá gyúrjuk. Ha kész, elégedetten megveregetheted a vállad, mert a dolog melós részén túl vagy. A recept azt írta, hogy jó idő esetén a 30 percre a hűtőbe rakjuk - mondjuk itt biztos nem a Budapestről beszélt, mert itt elég kirakni a teraszra, ablakba ennyi időre. 

Ha eltelt a 30 perc - addig bájosan lehet vidámkodni Mariah Carey észveszejtő dallamaira, esetleg némi forralt bor társaságában kreatív koncepciókat kitalálni - jöhet a nyújtás! 

Lisztezd be a felületet ahol dolgozol (ez fontos, én elsőre nem tettem, késsel kapartuk fel a kiszaggatott formákat), majd nyújtsd ki a duci alapanyagot. Kb. 2-3 miliméter vastag legyen, mert meg fog a szódabikarbónától nőni sütés közben! 

Ha kinyújtottad, lisztes formákkal szaggasd ki, és boldogan rakd a sütőlapra, és süsd 8 - 10 percig 180 fokos sütőben! 

Ha kész, elégedetten veregesd meg a vállad, várd meg meg kihűl - és díszitsd tetszés szerint! 

FYI: minőségbiztosítási célból megkóstoltam, elég pöpec! Kifli szerint is, Csoki szerint is ;)

Még mindig nem hiszem el, hogy én osztom az észt mézeskalács ügyben, de most rohanok is, mert megyek Viki barátnőmhöz és kiskutyájához Pollikához - mézit sütni :) 
Nem vicceltünk a szívecske dekorral 

Csokipuszi, 
Andóka 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése