2015. február 23., hétfő

Használati útmutató, avagy értelmező kéziszótár - picit másképp


Alapvetően nem szokásom megmagyarázni a nyilvánvalót – és itt most csuriba van természetesen az ujjam, azonban szükségességét érzem, mivel Édes Jó Anyám (hivatalos nevén AndóMami) megpillantva a hétvégén Andóka új szabadidős tevékenységét, azaz a blogot, rögtön sorolta is felvetéseit. Sasszeme van az tuti. Anno ifjú bohó diákként kitakaríthattam én a lakást saroktól serpenyőig, előre fogadásokat mertem volna kötni arra, hogy megtalálja az egyetlen porcicát az ebédlőben található mennyezeti lámpabura tetején (Megtalálta. Lúzer Andó. Egyes takarításból. Leülni).


Egy szó, mint száz, szóval voltak neki technikai kérdései/ellenvetései/észrevételei Hozzám… Ha pedig AndóMamiban e háromból akár egy is felmerül, toppon kell lenni. A felsorolt kérdéskörökben megtalálhatóak internet technológiai feladványok, és emiatt muszáj néhány háttér információt megosztanom előszóként. Például, hogy anyukám egy háztartási műszaki zseni. De tényleg. Ezermester. Úgy kicseréli a konyhamalac lefolyócsövének a duguláselhárítójának a nemtudom mijének a nemtudom mijét, h megőrülsz. Csak a lába kalimpál ki a cseresznyefa konyhaszekrényből. Mosógép szervizelés? Ne bolondozz, nem kihívás. Nagyobb a szerszámos ládája, mint egy nonsztop szervizszolgálatnak! De! Internet vs. Informatika?! A legnagyobb iránta érzett gyermeki szeretetemmel mondom, totál homály. Ne kerteljünk, AndóMami és a 21. Századi technológia esetében e téren nem hogy a Makó-Jeruzsálem, de a Makó-Mauritius táv is kispályás téma lenne.... Szóval nem megy neki. De ettől függetlenül természetesen imádnivaló, és így szeretjük! :)

Az alábbiakban írásba foglalt „Kérdezz-Felelek perceink” következnek, melyet a későbbiekben használati útmutatóként is tekinthetek szerintem a blog kapcsán:
 

AndóMami: Na várj! Ez most az interneten van? De hogy?  De miért?

Andóka: Igen. Ott. Mert ennek ott a helye. Hogy miért? Csak. (Oké, én sem vagyok mindig szószátyár)


AndóMami: Szép színes az oldal. Régen irtóztál ettől a kórház zöldtől, nem? Cuki ez a babarózsa szín is… de olyan lányos. Jó lesz ez így?

Andóka: Anya. Lány vagyok. Hm? További kérdés ezzel kapcsolatban?


AndóMami: Nincs. De amúgy most EZT minek írod? Nem is olvassák majd, mert nem látják.

Andóka: Azért írom, mert engem szórakoztat Anya. Nem tudom, hogy majd más olvassa-e, de látni fogják, mert megosztom majd.


AndóMami: Megosztod??? Hol? Szórólapon?

Andóka: (felröhögtem) Nem. Megosztom majd a fészbukon, hogy lássák a falamon.


AndóMami: Milyen faladon???!! Na, már megint ez a fészbuk. Én nem szeretem, hogy ez megy már, megosztotok, írogattok, bejelölöd, kirakod, aztán majd mindenki látja! Mondjuk Kató néni is fent van a fészbukon... De ne csodálkozz ám majd, ha lebuksz!

Andóka: Lebukok??? Anya, Ki előtt? Amúgy meg mondtam már, hogy vannak fent XY rokon unokájáról új képek? (arc átvált lelkesre, mondja ténylegggg, mutassssd...) Hm. Mindjárt nem ellenség a fészbuk ugye.


AndóMami: Mostmár nem is fogsz rendesen dolgozni?

Andóka: De. Sajnos :))) de megígérem, ha beindul a blogbiznisz, veszek egy repjegyet Balira és a rizsföldes bungalómból fogok írogatni okosságokat (Összeszűkült szeme jelzi, h NEM vicces)


AndóMami: És mikor fogod írni? Nem marad időd másra! Mikor lesz unokám?

Andóka: Szabadidőmben fogom írni, hoppá! De, marad, hidd el! Mivan??? Nem a blogon fog múlni, hogy mikor lesz unokád :)))


AndóMami: Minden nap írsz majd? Az emberek szeretik a rendszerességet, és neked is jót tenne!

Andóka: Nem tudom, ahogy kedvem tartja! Ennek tényleg az a lényege, hogy hobbiból csinálom! Leginkább saját szórakoztatásra! Ha pedig bárki csak egyszer felkacag majd azon, amit írtam, akkor az meg csak grátisz:)


AndóMami: De miért írod egybe a szavakat? Hát ezért járattalak zsolnai-módszerű magyar tagozatos osztályba?! Szegény Bíró Marika néni! Nem tudsz szótagolni?! Helyesírás? Az se menő már? (Itt már totál kikészült, majd nagy sóhaj...) Remek. Végül ebben is Apádra ütöttél...

Andóka: Anya, azért írom egybe a szavakat, mert mókásnak tartom és lehet butaság, de jól mutat szerintem! Nagyképű lennék, ha azt mondanám, stílusjegy? Oké, hagyjuk. Ne aggódj, tudok helyesen írni, és szótagolni is. Rád ütöttem ebben, most tisztáztuk ezt egyszer s mindenkorra. (Kiegészítő információ: AndóPapa egy zseni, de ő és a nyelvtan...hagyjuk).


AndóMami: Ezek a zárójeles dolgok... Ezek micsodák??!!

Andóka: A zárójelek segítenek megmagyarázni az előtte felvetett gondolatot, mintegy extra kommentárként! Valóban, a magyarázat magyarázata. Igen anya. Tudom. Skizofrén leszek ettől. Nem, most még nem vagyok az!


AndóMami: Hogy lehetséges, hogy ennyi ember teccikelte már azt az oldaladat a fészbukon? Ugye semmi illetéktelent nem töltöttél fel rá?

Andóka: Dehogy. Én tölteni csak le szoktam (pl. napfényt az égből meg ilyenek ugye. semmi mást;)


AndóMami: Én is benne leszek majd a blogodban?

Andóka: Te? Soha!


Az Andó Család nevében köszöntem a figyelmet :)))))

CsokiPuszi, Andóka




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése